marți, 25 martie 2014

despre duminică.

am plecat de acasă cu gândul că va fi o zi frumoasă şi așa a și fost. pentru că pot să mă motivez şi singură. în general, noi oamenii ne putem motiva singuri. nu avem nevoie de cărți, citate, oameni pe care ne bazăm în diferite situații ori pe care îi admirăm sau fel și fel de alte puncte de sprijin; e de ajuns că ne avem pe noi.
suntem oamenii pe care nu îi luam în seamă chiar tot timpul, dar suntem cei de care avem nevoie şi cei pe care ar trebui să îi ascultăm cel mai des, pentru că doar noi ştim ce e mai bine pentru propria noastră persoană. tocmai de asta spun: învaţă-te! învaţă să te cunoşti, să te priveşti din afară şi să îţi analizezi fiecare detaliu. mai târziu, în diverse momente şi situaţii, s-ar putea sa îţi fie de folos, fără ca tu să îţi dai seama.

iar pentru că în lunga mea călătorie (sau nu prea), de duminică, m-am aşezat o oră într-o librărie şi am citit o carte de poeme, vă las şi vouă unul care mi-a plăcut mult şi care are legătură cu ce am vorbit mai sus:

stare de spirit II
 
eşti tristă, îngândurată, plânsă
ca un pian care-şi doreşte o vioară. 

tu, pasăre rănită, nu mai zăbovi pe pământ!
întinde aripile peste mări şi oceane,
peste necunoscutul din tine: dar zboară!
 


(Traian T. Coşovei)

8 comentarii:

  1. ai citit o intreaga carte si noua ne lasi numai un poem? :p
    V.

    RăspundețiȘtergere
  2. well, a fost cea care mi-a plăcut aproape cel mai mult. voi mai pune, probabil, şi cu altă ocazie. sunt puse la uscat momentan! :P

    RăspundețiȘtergere
  3. e de ajuns că ne avem pe noi pentru că de multe ori suntem singurii care ne putem salva. și am învățat că după un knock-out existențial, fără să te regăsești pe tine,tu însuți, regăsești zadar în ajutorul altuia..

    R.

    RăspundețiȘtergere
  4. Chiar e frumoasa poezia... desi parca e trista.
    Nu stiu de ce, tu scrii despre o duminica frumoasa si mi-o imaginez cu soare dar simt nostalgie.

    RăspundețiȘtergere
  5. iti multumesc frumos pentru urare !! te pup!
    si indraznesc sa "multumesc" pentru frumoasa poezie de aici !

    RăspundețiȘtergere